fysik- og matematikundervisning gennem programmering

Siden er resultatet af arbejde med programmering i gymnasieundervisningen. Nogle af programmerne aktivere eleverne til selv at ændre i koden, mens andre skal illustrere pointer. Det har alt sammen til formål at lære elevene matematik og fysik og engagere eleverne i selvstændigt arbejde med programmering.

Årskursus
2024
Numerisk metode
introduktion til simulering i Python
Simulering
Bamugartners hop,
undervisnignsforløb i python
Månen tur-retur,
1.g projekt
Simulering
stød og bevægelsesmængde
med slingshot
Simulering
dobbeltpendul eller
kaos
Hookes lov
simulering og energibevarelse
Simulering
Det skrå kast med luftmodstand.
Henfald
som alternativ til terningkast
Vektorprojekt
Life Saving Drones
Elektromagnetisme
Bevægelse, homogent magnetfelt
Vektorprojekt
Life Saving Drones
Fordelinger
store tals lov
Kryptering
Rumkonkurrence
programmering, AstroPi, ISS
Elevprogrammer
programmering og innovation
Kvantecomputer
note til film af Jan Philip Solovej
Billedmanipulation
Forløb i informatik 2020
Simulering
satellitter og baner
undervisningsforløb med CT
Modellering
Tidevand
simpel vektormodel i GeoGebra

Huygens princip
visualisering i Desmos

Alien Invarsion
gamification af spektroskopi
Spektrum
farve og bølgelængde
Farveblanding
additiv og substraktiv
Find farven
rgb øvelse
Monty Hall spil
simpelt spil
Monty Hall sim
simulering af spil
Optisk vejlængde
visualisering med processing
Brydning
visualisering med processing
Universets udvidelse
Visualisering af universets udvidelse


Creative Commons Licence
By Mads Peter H. Steenstrup, licensed under aCreative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.